To som pusher hverandre.

Det er fredag ettermiddag. Telefonen ringer. Hva gjr vi? Svmme, sykle eller rulleski. Vi ser ut av vinduet. Mrkt p den ene siden og sprekk i skylaget p den andre. Mannen i den andre enden spr pent om vi kan bruke armene. Bena er litt trtte. Jeg foreslr en 1000 meter test i bassenget. Det passer best med rulleski sier mannen i andre enden. Det blir rulleski.
Vi starter fra meg. Tar det litt med ro ned mot nystrand. Lvet ligger som et glatt teppe p gang og sykkelstien. Vi vil ikke ha noen skader. Frste opptur kommer allerede i frste bakken. Staker opp uten fraspark. Det har ikke skjedd fr.
Tar fatt p skjelsviksdalen. Her har de allerede vrt ute med strgrusen. Vi legger oss helt i kanten p sykkelstien. Mannen foran og jeg bak. M sprre om hva han har spist for justere farten. Jeg fr en liten luke i nedkjringen under veien. Prver holde den inn i bakken. Men neida. Straks er mannen igjen oppi ryggen. Ny klatring. Eller falsk flate som de mest garvede stakerne vil kalle det. Men for meg med mine pingle armer er det som en vegg. Vel oppe p skrepeklev flater det ut. Gjennom herya og videre over hydrosletta. Drikke pause i enden. Staker Videre over Viagra brua. Forbi pp og over Porsgrunn brua. Oppover brosteinen i byen. Inn mot biblioteket. Og n skjer det. En ski vil til hyre og en annen vil til venstre. Det er dramatikk. Jeg deiser i bakken. Og i den farten vi har er det ikke lett for mannen bak stoppe. Han kjrer tvers over staven, men klarer s vidt holde seg oppreist. Vi er tross alt 2 aldrende menn, s vi vil ndig g i asfalten. Vi begynner jo bli skjre. Men denne gangen var det kun den ene som fikk noeN skrammer. Albumen tok av for det verste sttet. Men kjente bare litt etter om alt satt p plass fr vi fosset videre mot kjlnes omrdet. Men ikke fortere enn at praten gikk om fremtidige treningskter. Det er under ktene vi fr ideene om nye ruter og metoder.
S vendte vi nesa mot nystrand igjen. N fikk vi kanskje svaret p hvorfor iallefall jeg syns jeg hadde ftt en s fin fremgang p rulleski. N stod vinden skikkelig imot over vallermyrene. Det betyr at vi m ha hatt mye medvind p turen. Nei, jeg velger tro at det plutselig har dratt seg p med vind. Mener tror at jeg har blitt sterkere i overkroppen.
S begynner stigningen fra vallermyrene opp mot tveten. N m jeg for frste gang p turen g med fraspark. Kjenner n at mage, rygg og armer har ftt god mosjon. Vel oppe p toppen ved eidanger kirke er det bare rulle rolig ned mot bestemmelses stedet.
Det ble 1.20 minutter. En flott tur i hstmrket.
Jeg sa til mannen at det hadde vrt gy g rundt fjorden.(herre-vold). Kjapt sier mannen at det kan vi jo gjre p sndag. Hmm? Det blir litt for tidlig.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

trigisle

trigisle

45, Porsgrunn

Jeg er en 45 r gammel mann, med kone,barn,hund og stasjonsvogn. P fritiden liker jeg bevege meg p forskjellige mter. Liker vre med p konkurranser. Og mitt motto er. Det er alltid den med hyest gjennomsnittsfart som kommer frst. Og for oppn det m man ha treningintelligens.

Kategorier

Arkiv

hits